22/10/2020

Ny netbank til hver femte danske bankkunde

21 procent af danske bankkunder har fået en ny netbank, efter it-virksomheden BEC har lanceret sin nye netbank til privatkunder. Den nye netbank er nyudviklet og lanceret rullende over et par år, hvor mange bankkunder har haft mulighed for at afprøve den.

Igennem de seneste år har tusindvis af kunder i BEC-pengeinstitutterne hjulpet med at udvikle en ny og moderne netbank til privatkunder. Nu forsvinder BEC’s gamle netbank, og alle de 21 procent af danskerne, der er kunder i BEC-pengeinstitutter, skal fremover benytte den nyudviklede netbank.

”Den nye netbank forener enkelthed, brugervenlighed og selvbetjening med nem kontakt mellem kunder og pengeinstitutter,” fortæller udviklingschef Henrik Jensen, BEC.

BEC står bag netbanken til en række danske pengeinstitutter lige fra Nykredit og Spar Nord til Merkur Andelskasse og Hvidbjerg Bank.

Den nye netbank dæakker nu alle de funktioner, som skulle flyttes fra den gamle netbank. Derfor er tiden kommet til at trække en streg i sandet og fjerne indgangen til den gamle netbank, så man fremover kun kan tilgå den nye netbank.

Ny netbank udviklet sammen med kunderne

Den nye netbank har gennem et par år været benyttet af et stigende antal kunder i flere BEC-pengeinstitutter. Her har kunderne kunnet vælge, om de ville bruge den nye netbank – hvorved de har hjulpet pengeinstitutterne og BEC med at teste og give feedback på de nye løsninger.

”Vi har udviklet den nye netbank gennem tre år og har gennem et par år været i drift med stadig flere brugere. At lancere en ny netbank er altid en svær operation. Alle bruger en netbank, og derfor har alle også deres egne holdninger om, hvad der er godt, pænt og brugbart. Derfor har det været enormt værdifuldt at teste netbanken ude i hverdagen hos en masse almindelige bankkunder,” fortæller Henrik Jensen, BEC.

”Vi har skabt et ensartet design, som fungerer på alle skærmstørrelser, og som matcher vores Android- og iPhone-apps. Mange funktioner og muligheder er bygget fra bunden, mens andre, velfungerende funktioner er flyttet ind i den nye ramme med et facelift, så designet og brugeroplevelsen er konsistent.”

Henrik Jensen fortæller, at netbanken igen i 2021 blive udvidet med yderligere, brugerdreven funktionalitet, der skal understøtte både brugernes behov og pengeinstitutternes ambitioner for effektive digitale kanaler.

logo