Portrait of Peter Smith
14/05/2025

Ny fintechløsning strømliner kundemøder i danske pengeinstitutter

BEC-pengeinstitutterne får nu endnu en markant opgradering af deres digitale kundeoplevelse med en ny løsning fra den danske fintech &money og BEC’s egen innovationshub, Scoutz.

Et nyt fintechsamarbejde mellem BEC-udviklingshubben Scoutz og partneren &money er klar med ny 360 graders-løsning til kundemøder, som vil løfte kundemødeoplevelsen for bankrådgivere i 17 pengeinstitutter og deres kunder.

BEC-pengeinstitutterne bliver de første i Danmark til at tilbyde den nye løsning fra &money, som vil spare rådgiverne tid på mødeplanlægning og vil forbedre kundemødeoplevelsen for både bankkunder og rådgivere.

”Vi har arbejdet på at levere en state of the art-løsning, og det betyder, at der ikke bare er tale om simpel mødebooking, men om en løsning, der integrerer vores rådgiverunivers med Office 365, og dermed gør alt omkring kundemøder lettere. Det er et godt eksempel på, hvordan vi i Scoutz gør hverdagen nemmere for både bankkunder og rådgivere,” fortæller Peter Smith, direktør for BEC-pengeinstitutternes innovationshub, Scoutz.

Den nye løsning gør det nemt for kunder at booke møder med banken. Løsningen integrerer direkte med medarbejdernes Outlook–kalendere og deres digitale rådgiverunivers, hvor de har det fulde overblik over hver kunde, Samtidig introducerer den et nyt dialogværktøj, der hjælper både rådgivere og bankkunder med at være godt forberedt til kundemødet, og et værktøj, som gør det nemt for rådgiveren at forberede en professionel præsentation til mødet.

”For os som bank er den nye løsning meget vigtig, fordi kundemødet er et af vores centrale omdrejningspunkter, hvor vi skal vise kunderne, hvad vi kan tilbyde,” siger Casper Kidmose, afdelingsdirektør for strategi, digitalisering og partnerskaber i Nykredit.

“I hele mødeoplevelsen skal vi stå skarpt over for kunden, og vi skal kunne tilbyde nye digitale løsninger, der understøtter hele forløbet omkring et kundemøde. Det har vi fået en god løsning til. Det betyder blandt andet meget for vores kunder selv at kunne booke møderne. Vi har samtidig fået en moderne platform, som vi kan udvikle på over tid – eksempelvis med kunstig intelligens i fremtiden,” siger Casper Kidmose.

Nykredit, Spar Nord, og Arbejdernes Landsbank har allerede afprøvet en tidligere version af løsningen, og på den baggrund ruller de øvrige BEC-pengeinstitutter nu løbende på den nye, forbedrede løsning, som senere på året vil give mulighed for onlinemødebooking direkte for kunderne.

logo